Τι πρέπει να ξέρετε για τη χειμερινή ορειβασία; Ένα από τα πιο ωραία συναισθήματα για όσους ασχολούνται με την πεζοπορία ή την ορειβασία είναι η ελευθερία που νοιώθουν όταν κινούνται στις πιο ψηλές κορυφές των βουνών.

Δυστυχώς για αρκετούς όμως που ασχολούνται ερασιτεχνικά με το σπορ της ορειβασίας οι εμπειρίες αυτές περιορίζονται στους θερινούς και φθινοπωρινούς μήνες.

Τι κάνουν όμως τους υπόλοιπους 6 μήνες για να κατευνάσουν αυτήν την μεγάλη δίψα της περιπέτειας για σκαρφάλωμα σε ψηλές πλαγιές;

Μπορεί να σκαρφαλώνουν σε ένα αρκετά πιο χαμηλό βραχώδες πεδίο, ή να επισκέπτονται ένα χιονοδρομικό κέντρο ή να κάνουν μια πεζοπορία στο χιόνι αλλά ας μην γελιόμαστε.. αυτά είναι απλώς ημίμετρα για να αντικαταστήσουν την πραγματική περιπέτεια που προσφέρει βαθειά ικανοποίηση –  αυτής του να σκαρφαλώνεις ψηλές κορυφές και τον χειμώνα.

Φυσικά η χειμερινή ορειβασία είναι πολύ πιο περίπλοκη, ο καιρός δεν είναι ιδανικός, οι μέρες είναι μικρότερες, κάνει πραγματικά κρύο και οι συνθήκες στα βουνά όπως το χιόνι και ο πάγος κάνουν τα πράγματα πιο ριψοκίνδυνα.

Αλλά αξίζει να την δοκιμάσετε όχι μόνο για την πρόκληση και την αδρεναλίνη που προσφέρει αλλά και για να αποκτήσετε νέες δεξιότητες και να προετοιμαστείτε ενδεχομένως και για ορειβασία σε βουνά στα οποία επικρατούν πάντα χειμερινές συνθήκες.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη Χειμερινή Ορειβασία;

Βρείτε έναν καλό καθοδηγητή και μέντορα

Το να βρεις ένα άτομο που γνωρίζει πολύ καλά από ορειβασία και έχει μεγάλη εμπειρία σε αυτό είναι πολύ σημαντικό στο να τον/την έχεις ζευγάρι στην χειμερινή σου ορειβασία και να σε συμβουλέψει σωστά.

Πώς τον βρίσκεις; Είναι απλό. Οι έμπειροι ορειβάτες δεν είναι ξένοι ούτε δύσκολο να τους βρεις μέσα στο δίκτυο που έχεις αναπτύξει σε αυτόν τον χώρο. Κι αν δεν έχεις ακόμα αυτήν την δικτύωση δεν έχεις παρά να μπεις σε μια ορειβατική λέσχη ή σχολή.

Εκεί σίγουρα θα ανακαλύψεις το έμπειρο ταίρι που θα θέλεις να κάνεις ορειβασία μαζί του. Και συχνά παρατηρείται το φαινόμενο οι μέντορες να διαλέγουν εσένα και όχι το αντίθετο!

Εκπαιδεύσου πρώτα στο να αξιολογείς τους κινδύνους του χιονιού και τα τερέν με πιθανότητα χιονοστιβάδας

Η γνώση για τις χιονοστιβάδες και τους υπόλοιπους κινδύνους που κρύβει ο πάγος και το χιόνι είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο του να ξεκινήσει κάποιος την χειμερινή ορειβασία. Δεν θα πρέπει όμως αυτό να σταθεί το εμπόδιο σου.

Βεβαιώσου ότι πριν ξεκινήσεις θα έχεις παρακολουθήσει εξειδικευμένα σεμινάρια αντιμετώπισης χιονοστιβάδας και κινδύνων στο χιόνι. Θεώρησέ το ως προαπαιτούμενο πριν ξεκινήσεις την χειμερινή σου ορειβασία.

Επίσης, θα πρέπει πάντα να λαμβάνετε υπ’ όψη σας την πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών στα σημεία που θα κινηθείτε καθώς και τις συνθήκες του εδάφους και των κορυφών που θέλετε να ορειβατήσετε τουλάχιστον και τις 3 ημέρες πριν ξεκινήσετε για μια διαδρομή.

Χειμερινή ορειβασία – τι πρέπει να προσέξουμε όταν την ξεκινήσουμε
ΣΟΝΤΑ STUBAI AVALANCHE PROBE 911425 ALU RAPID

Δες τις λεπτομέρειες >>

Διαλέξτε έναν εύκολο στόχο αρχικά

Ξεκινήστε από τα εύκολα. Διαλέξτε μία διαδρομή την οποία μπορείτε να ανέβετε με μεγάλη άνεση χωρίς σχοινί το καλοκαίρι.

Θυμηθείτε ότι αυτό που φαίνεται ασήμαντο και τελείως απλό το καλοκαίρι, μετατρέπεται σε μια συναρπαστική πρόκληση τον χειμώνα!

Εάν δοκιμάστε μια ωραία εύκολη διαδρομή το καλοκαίρι θα έχετε μαζί σας πιθανώς μεγάλη παρέα και την ευκαιρία να «διαβάσετε» καλύτερα την χειμερινή σας «πίστα».

Επιλέξτε τον κατάλληλο ρουχισμό για Χειμερινή Ορειβασία

Δεν χρειάζεται να πούμε ότι θα πρέπει να μείνετε ζεστοί και στεγνοί. Θέλουμε αυτή η δράση μας να είναι όσο πιο διασκεδαστική γίνεται.

Ένα βασικό σύστημα ρουχισμού για ορεινή ορειβασία αποτελείται από :

Ζεστές μάλλινες κάλτσες

ΚΑΛΤΣΕΣ COMODO ALPACA MERINO WOOL HIKER

Δες τις λεπτομέρειες >>

Ισοθερμικό παντελόνι – κολάν

Χειμερινή ορειβασία – τι πρέπει να προσέξουμε όταν την ξεκινήσουμε
ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΙΣΟΘΕΡΜΙΚΟ ΑΝΔΡΙΚΟ BODYDRY BIONIC BNC404

Δες τις λεπτομέρειες >>

Μακρυμάνικη ισοθερμική μπλούζα

Χειμερινή ορειβασία – τι πρέπει να προσέξουμε όταν την ξεκινήσουμε
ΜΠΛΟΥΖΑ ΙΣΟΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΜΑΚΡΥΜΑΝΙΚΗ BODYDRY ROYAL CASUAL LS BLUE

Δες τις λεπτομέρειες >>

1-2 διαπνέοντα και μονωτικά fleece

Χειμερινή ορειβασία – τι πρέπει να προσέξουμε όταν την ξεκινήσουμε
ΖΑΚΕΤΑ FLEECE ΑΝΔΡΙΚΗ MILLET VECTOR GRID GREY

Δες τις λεπτομέρειες >>

Ένα soft-shell ή hard-shell παντελόνι ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες

ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΑΝΔΡΙΚΟ TRESPASS WARREN

Δες τις λεπτομέρειες >>

Ένα hard-shell τζάκετ ή ένα παρκά

TZAKET ΑΝΔΡΙΚΟ ICEPEAK MERCER SKI

Δες τις λεπτομέρειες >>

Τα Ειδικά Γάντια

Tip: Πάρτε μαζί σας 2-3 ζευγάρια γάντια καθώς θα πρέπει να έχετε εφεδρικά για να τα χρησιμοποιήσετε όταν ένα ζευγάρι σας βραχεί.

Το ότι τα γάντια σας είναι αδιάβροχα δεν σημαίνει ότι τα χέρια σας δεν θα βραχούν. Θα πρέπει να τα κρατάτε πάντα ζεστά. Γι’ αυτό το να έχετε μαζί σας 1ή 2 πιο λεπτά ζεύγη και 1-2 πιο χοντρά είναι η καλύτερη λύση.

Επίσης χρειάζεστε:

  • Σκούφος ή/και καπέλο για τον ήλιο
  • Μαντήλι λαιμού (buff) για προστασία από τον κρύο αέρα
  • Γυαλιά ηλίου ή μάσκα
  • Αντηλιακή κρέμα. Θυμηθείτε ότι ο ήλιος που αντανακλάται στο χιόνι προκαλεί πιο γρήγορα εγκαύματα στα ευαίσθητα μέρη του προσώπου.

Εξοπλιστείτε κατάλληλα

Για την χειμερινή σας ορειβασία είναι δύσκολο το να αποφύγετε να επενδύσετε κάποιο σεβαστό ποσό για κάποιο νέο και κατάλληλο γι αυτή την δραστηριότητα εξοπλισμό.

Εξάλλου έχοντας τον κατάλληλο εξοπλισμό μιλάμε για την άνεση και πάνω απ’ όλα την ασφάλειά σας.

Μια καλή τακτική όμως για να αποφύγετε να αγοράσετε όλα αυτά που χρειάζονται μεμιάς είναι να χρησιμοποιήσετε για αρχή όλα εκείνα που ήδη έχετε και κάνουν και για μια χειμερινή εξόρμηση στο βουνό.

Μπορείτε ακόμα να δανειστείτε κάποιον από αυτό τον εξοπλισμό (που δεν έχετε) από κάποιον γνωστό σας στην αρχή για να δείτε και πώς θα λειτουργήσει και πώς αργότερα θα επενδύσετε πιο σωστά.

Παρακάτω θα βρείτε μία λίστα με τον βασικό εξοπλισμό για έναν αρχάριο ορειβάτη.

Αν δεν το έχετε συνειδητοποιήσει ακόμα, τον χειμώνα έχετε να κουβαλήσετε πολύ περισσότερο εξοπλισμό.

ΣΧΟΙΝΙ POLY ROPE MINI 6MM X 20M

Δες τις λεπτομέρειες >>

ΓΚΕΤΕΣ MILLET ALPINE GTX BLACK

Δες τις λεπτομέρειες >>

Tip: Προσαρμόστε το φαγητό σας για τις κρύες συνθήκες που θα συναντήσετε. Όταν σχεδιάζετε να κάνετε μια χειμερινή ορειβασία το να έχετε μαζί σας ζεστά υγρά όπως ζεστή σοκολάτα, τσάι, σούπα ακόμα και ζεστό νερό, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το σώμα σας ζεστό.

Μην ξεχνάτε ότι σε κρύες συνθήκες το σώμα καταναλώνει περισσότερες θερμίδες. Έτσι, είναι καλό να έχετε μαζί σας φαγητό υψηλά θερμιδικό και λιπαρό και εύκολο να καταναλωθεί (μπορείτε ακόμα να έχετε στις τσέπες σας μικρά γλυκά και άλλα σνακ).

Επίσης, επειδή στο κρύο το αίσθημα της δίψας είναι μειωμένο μην ξεχνάτε να πιέζετε τον εαυτό σας να ενυδατώνεται συχνά, το κρύο μπορεί να σας αφυδατώσει χωρίς να το καταλάβετε.

Θυμηθείτε! Ξεκινήστε από τα εύκολα και μικρά και ανακαλύψτε τι είναι αυτό που σας ευχαριστεί περισσότερο. Βρείτε κατάλληλες ευκαιρίες να αποκτήσετε καινούργιες δεξιότητες όπως με την πάγο-αναρρίχηση ή το ορειβατικό σκι.

Το πιο σημαντικό είναι να βγείτε εκεί έξω και να απολαύσετε την πανέμορφη αλλαγή που ο χειμώνας φέρνει στα βουνά!